supermånen

Var ni ut och tittade på supermånen igår? Jag var det, och blev besviken. Jag trodde på riktigt att den skulle va större. Ungefär lika stor så att om man stod på ett hustak skulle det kännas som att man nästan kunde ta på den. Men så var det ju inte alls. Den såg ut exakt som vanligt, möjligen någon millimeter större.

Kom inte och snacka om supermåne när det inte är någon supermåne. Bara en vanlig fullmåne som gör mig sömnlös.. Dock kan jag faktiskt tro att det är månen som står för den senaste tidens jordskalv och tsunamis. Jag menar, den reglerar ju tidvatten och är den extra nära nu, varför skulle den inte kunna påverka andra element på jorden?



Bild lånad härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0