lördag kväll

Lördagskvällen var trevlig. Men visst är det väl konstigt hur handlingförlamade killar kan bli ibland? Vi var stressade här hemma då vi skulle med en buss till haga. Det gick bara en i timmen så det var ju som viktigt att vi hann med just den bussen. Jag hade hår att fixa, smink att kladda dit, kläder att välja. F och M satt i soffan och spelade supermario.. !? Jag skulle alltså laga mat samtidigt också. Ni förstår problemet va? Det hela slutade med att vi fick kasta i oss mat och gå snabbt till bussen, och bussen kom just efter att vi kommit dit. Irriterande, oh ja.

Hursomhelst, kvällen på haga var väl sådär. Inte världens grej direkt. Vi slutade på coverclub i alla fall. Det är nog första gången jag tyckt att de haft bra på den sidan. Annars brukar jag alltid gå över till andra dansgolvet, schlagersidan. Men igår var det riktigt bra! Jag, F och hans två kompisar intog dansgolvet och blev kvar där länge. Riktigt roligt faktiskt! Vi sprang dock inte på så mycket folk vi kände. Men två kusiner till F hann vi träffa på i alla fall.

Jag kanske ska berätta om vinincidenten också när jag lix håller på att klaga. Eftersom vi har en bil som är lastbilsregistrerad har vi ju bara två sittplatser. Så jag tänkte att det var smart att F och M åkte på bolaget eftersom jag bara skulle ha en vinflaska. Jag hade varit in på systembolaget.se och tittat ut vilket vin jag skulle ha, tagit bild på skärmen och skickat till F. På bilden syns det tydligt vad vinet ska heta, att det är vitt vin och till och med en bild på flaskan. Och vad kommer de hem med... jo, RÖTT vin. Hur kan man ta så fel?! Så, det slutade ju med att jag fick lära mig dricka rött vin igår. Det var inte så äckligt, men jag tycker fortfarande bättre om det vita, faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0