budget - april, maj, juni

Min extremt höga inkomst varje månad har gjort mig till en oslagbar budgetsättare. Jag säger bara, Lyxfällan släng er i väggen!

Efter att ha räknat ut hur mycket jag har att röra mig på genom att räkna ihop fasta inkomster (från CSN) och det pyttelilla sparkontot jag har kvar med hänsyn till den femsiffriga (!!) skatteåterbäringen som kommer till midsommar vet jag nu efter att ha dragit bort fasta utgifter så som hyra (mm.) och mat att det inte blir till att köpa märkeskläder och äta ute de kommande tre månaderna. (Det blev en lång mening, jag vet..)

Jag är i alla fall en väldigt ekonomisk tjej. Det jag räknat på nu är endast om jag inte jobbar extra något. Så allt jag hinner och får jobba ser jag som en bonus och något som innebär att jag kan unna mig det lilla extra (dvs lite shopping). 3 månader i snålhet ska jag nog klara av och det blir ju också förhoppningsvis de sista 3 månaderna i snålhet eftersom jag förhoppningsvis inte ska behöva leva på studiebidrag mer.

Att kunna stoltsera med att jag klarat mig 3 år med ett studielån på ungefär en fjärdedel av vad det skulle vara vid fullt studielån är något jag ser fram emot. Ännu vågar jag inte gå händelserna i förväg, men det ser ljust ut för min del!

Såå, är det någon som behöver hjälp med att göra en budget så är jag rätt kvinna för jobbet. Iof gäller det ju att du har en jävla vilja för att klara av det, men det går och det är jag ett levande bevis på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0