kreativ helg

jisses vad jag har hunnit med mkt i helgen.

Fredag:  Våran TV har varit konstig. Den klickade och ville som aldrig starta riktigt. FÖrst tog det bara nån minut, men denna minut blev allt längre och var nu uppe i 15 minuter. Jävligt drygt! Såå, med mammas hjälp skruvade jag upp TV:n, konstaterade var felet på TV:n satt, tog ut kretskortet och åkte till en elektronikaffär och köpte 4 kondensatorer. Ni skulle sett minen på gubben när jag la fram kretskortet och pekade på vad jag ville ha (inte visste jag vad de hette så det blev enklast så). Jag tog mina kondensatorer, åkte med mamma till byn, inväntade pappa och pekade sedan ut för han vad jag ville att han skulle göra. Pappa tog bort de gamla och lödde dit de nya. F hämtade mig i byn på vägen hem och när vi kom hem kopplade jag in kretskortet i TV:n igen och vipps så fungerade den som ny! Ni kan kalla min TV-reparatören framöver! Så sammanfattningsvis fick vi en ny TV för 80 kr!

Lördag: Gjorde en Soff-makeover (ni ska få se bild sen när jag orkar ta fram kameran och fota). Dock glömde jag ta "före"-bild, men jag ska försöka gräva fram en sån också.. jag ska bara...
Även Carina (klasskompis) kom förbi med en klänning som hon undrade om jag kunde korta axelbanden på. Nu var det så att det inte var smala axelband man bara kunde klippa av och sy fast igen. Det var dubbla tyger av tunt satin (eller liknande) så det blev sprettning och kortning och ihopsyning (fin svenska där). Det skulle även vara vissa veck och grejer så det blev en liten utmaning, men gick såklart bra.
Kvällen spenderades sedan hos J,R,K & L i deras nya lya HÄR I UMEÅ!! På tiden att ni lämnade Lycksele tycker jag! :)

Söndag: Åkte på Maxi och köpte toapapper (en hel bal). Lika bra att göra det när F är här med bilen. Så jobbigt för mig att släpa hem annars. Roligare än så har vi inte haft idag. haha.

Jag har även hunnit virka lite mer på mitt evighetsprojekt. Men det går framåt och det är roligt! Jag längtar tills den är färdig, kommer bli så snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0