Jul & Nyår

Julafton började hos mamma och pappa med tårta och födelsedagskalas. Mamma fyllde som vanligt år och förmiddagen brukar ju vara "hennes". Efter lunch drog jag och F iväg upp till hans mamma och pappas stuga/hans morfar för att fira julafton med tomte och mat. Det blev ett enda stort kaos, väldigt god mat dock och julklapparna tänker jag inte klaga på. Jag fick typ allt jag önskat mig och lite till!

Juldagen drog jag till Farmor med pappa, 2 bröder och Erica för blodkorv. Det är typ julens höjdpunkt och något jag längtar efter varje jul. Som tur var hade farmor lyckats fixa till dessa utan farfars (han har ju flyttat) hjälp i år. Nästa år tänker jag hjälpa henne, man måste ju lära sig knepet!

Dagarna mellan jul och nyår blev det en hel del shopping på mellandagsrean. Erica är ju inte den som är dålig på sånt direkt, och jag är inte så långt efter tror jag. Herre gud vad det spenderades pengar. Men roligt var det. :) Var helt slut efter 3 dagar i trängseln i REAn. Men många fina fynd blev det!

Nyår firades i lycksele i ett mindre kaos även där. Lampor som gick sönder under Michael Jackson-moves och ja.. det kan väl sammanfatta en del. Hård fest för vissa, lugnare för andra. hah. Dock bjöd killarna på sjuuuuukt god mat. Det var länge sedan jag åt så god mat. Till förrätt hade Ulven gjort en goliatmusseronsoppa, sjukt god! Till varmrätt gjorde Ulven och Allan oxfilé med stekt potatis och rödvinssås och till efterrätt hade jag gjort cupcakes. 1,6 kg oxfilé på 4 personer.. Allan har ingen botten. Tro mig!
Jag hade gjort cupcakes så att alla som kom sedan också skulle få. Dock blev det inte riktigt så då Fredriks lillasysters äckliga kompis tog en hel plåt (självklart med de godaste) och kladdade upp på hennes vägg på hennes rum. Jag blev självklart sjukt förbannad men idioten var inte kvar då jag upptäckte det. Det är iof synd om henne så ful och dum i huvudet som hon är. Så vad ska man säga mer än IDIOT, det ska hon få höra nästa gång jag ser henne.

För att avsluta det här långa inlägget om jul och nyår så måste jag erkänna att jag glömde kameran under både jul och nyår. Jävligt trist. men jag säger bara.. tyvärr. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0