6 januari 2011

Den 6 januari 2011 skulle morfar ha fyllt 80 år.
Vi var och hälsade på honom i kyrkans lilla rum..




I sommar kommer urnan att placeras i en skogsdunge och vi kommer ha en plats att gå till. Det känns bra, lite konstigt att gå till ett rum fullt med urnor som vi gör nu.

Till middag samlades hela tjocka släkten (vi är verkligen många!) hos mormor och åt en massa mat och hade det bra. Att vi alla rymdes i lägenheten där var häftigt. 14 vuxna och 8 barn (om jag räknat rätt) i en 3:a med inte jättestort vardagsrum. Men jag menar, finns det hjärterum så finns det stjärterum som man brukar säga! Jag tycker vi har det mysigt när vi träffas allihopa, det är ju inte varje dag eftersom vi är så utspridda. Ungern, umeå, vännäsby, luleå.. ja ni förstår!


Kommentarer
Postat av: Emmelist

jag håller med dig. vanilla pennan är grymt bra :D har den redan ;) men tack för tipset. kom gärna med fler!!! :D



beklagar sorgen.

så urnorna står i kyrkan tills ni väljer att sprida askan? eller får man ens sprida askan här i sverige?

2011-01-13 @ 01:40:53
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0