Glädjande samtal

Jag fick ett samtal imorse som gjorde min dag. Ungefär såhär var det:

"Hej jag ringer från Riksbyggen. Vi håller på att renovera en lägenhet i erat hus och vi har även eran lägenhet på våran lista. När är du  hemma och kan träffa målaren? Och jag skulle behöva kolla på kyl/frys och underbelysning i köket. Kan jag gå in med huvudnyckeln om du inte är hemma?"

Mina svar blev "jajajjajjajajaaaaaa!!!!!"

Jag sa att jag skulle va hemma mellan 12-13 och han skulle hälsa målaren att han kunde komma upp då.

Då kommer vi till det tråkiga i det hela. Det kom ingen målare. :(

Men han kommer säkert imorgon. Hoppas jag. Och då hoppas jag han har med sig tapetböcker. Jag är sååååååå taggad på att välja tapeter (eller måla). Vi får väl höra vad han säger. Vad jag är mindre peppad på är att utrymma lägenheten på saker så att det går att genomföra. Det kommer bli sjukt trångt i förrådet den närmaste tiden har jag en känsla av. :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0