Åmsele

Helgen spenderades i Åmsele tillsammans med F, pappsen och en hel skolklass. Jag arbetade som fritidsledare på en friluftslivskurs för gymnasie-elever. Det var ett riktigt bra gäng vi var ute med, riktigt roligt! Jag körde mest runt bilar och packning och grejer och fixade och trixade. Men jag var även checkpoint under en orientering så ett litet träningspass fick jag när jag skulle ta mig upp på toppen av ett berg. Men det var roligt, alltid lika roligt faktiskt. Jag har ju varit med några år nu! Gick även kursen själv när jag gick på gymnasiet, så jag vet vad jag gör (intalar jag mig själv i alla fall). :)

Helgen slutade dock lite mer dramatiskt med ambulans och grejer. Inte någon av skoleleverna, utan min älskade lilla farfar. Nu hoppas vi bara att sjukhuset kan utreda och hitta felet och att allt kan bli bättre igen. Alla mina tummar och tår håller jag, gör det ni med!

Hur som helst. Nu är jag tillbaka på jobbet (läs praktiken). Det är svårt att inte kalla praktiken för jobb när jag jobbat här till och från sedan i Mars. Jag känner mig hemma här och trivs som fisken i vattnet. Jag får göra otroligt mkt roliga saker så som möten och samtal av olika slag, även fast det mesta handlar om pappersjobb. Just nu har jag tagit tag i utredningsuppgiften vi fått i uppgift att göra från skolan. Egentligen otroligt onödigt enligt mig då vi gör så otroligt mkt annat men ska det göras så ska det göras.

Jag tänkte lägga in lite bilder från helgen, men eftersom jag är på jobbet nu så får det bli ikväll eller imorgon. Jag tävlar just nu med lillebror P i träning och på funbeat kan man tävla mot varandra i tränade minuter. Just nu leder han med 15 min och det tänkte jag att jag skulle slå ikväll. Rätt bra att ha nån att tävla mot även fast han går sina promenader och jag kör mina pass på gymmet. Jag tror att jag blir mer tränad, men han får lik förbannat mer minuter. heh. Aja, det är inte lätt alla gånger.

Nu ska jag strax ut på stan och äta lunch med pappsen. Härligt när man kan göra såna utflykter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0