Basilikatortellini, salami och soltorkade tomater i krämig sås

Igår hade vi Pia, Anthon, Adrian och Eddie på middag. Jag hade gjort mat efter ett recept jag fått av Bea, och det visade sig vara GRYMT gott. Därför tänkte jag dela med mig av det till er, bara för att jag är så snäll men självklart ger jag all cred till Bea!

För 2 personer

½ pepparsalami (korv)
1 pkt färsk tortellini basilika
½ liten burk soltorkade tomater
½ frp Cantadou vitlök/örter
1 matlagningsgrädde
1 frp färskost

 

Skär salamin och de soltorkade tomaterna i bitar. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen (vanligtvis 2 min) och lägg den sedan i en ugnssäker form. Strö över salamin och de soltorkade tomaterna. Dutta ut Vitlök- och örtosten och färskosten. Häll över matlagningsgrädden. Sätt in i ugnen på 200 grader till dess att det blivit varmt. Rör om allt innan servering så blir det extra krämigt. Servera med ruccolasallad!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0