Skvallerkärring? nej, rätt ska va rätt!

Nu är det såhär. Vi har väntat i 2,5 år (hela tiden vi bott här) på att få måla om i vår extremt fula hall. Ni som varit här vet att jag ALLTID släcker lampan där för att slippa se skiten. Mitt önskemål var även att måla om i vardagsrummen/sovrummet eftersom det är så hemskt underarbete av tapeterna som sitter där nu. Det gula skulle jag kunna leva med, men hallen går snart inte längre. Usch!

Saken är den att när vi flyttade in så pratade jag med vår hyresvärd om detta, ingenting hände. När vi bott här 1 år pratade jag med henne igen då hon lovade att komma och titta, vilket aldrig hände. Nu när jag kom hem från utlandet mailade jag igen, inget svar. Mailade en gång till i December. Vi fick nya grannar längst ner när jag var borta och efter att jag kommit hem igen råkade jag se när jag skulle åka på jobbet en dag att de höll på att spackla och slipa i ett rum.. när jag kommer hem från jobbet en annan dag är det en ny färg i detta rum. Jag blir förbannad. Alla lägenheter har snart fått göra om, utom vi. Så det sista mailet jag skickade till min hyresvärd i december innehöll även denna iaktagelse eftersom hon sagt till oss att vi inte får göra detta själv.

Idag fick jag svar från min hyresvärd. Hon kände inte till någonting om deras renovering. De har alltså gjort detta utan att ens prata med henne.. Jag känner mig som en liten skvallerkärring med och andra sidan hade vi ju faktiskt väntat i 2,5 år så jag tyckte som att det även om hon hade känt till deras renovering så var det faktiskt våran tur! Så jag är skvallerkärringen nummer 1, MED ALL RÄTT! Jihoo!

Hon lovade i alla fall att kolla upp det med dem och be riksbyggen komma och kolla tapeterna i min lägenhet. YEES! Så nu kanske det börjar rulla igång. Frelle fick ont i magen då jag berättade det för han. "Alla grejer måste ju ut, och ner från väggarna. GUUUUD va jobbigt". Och det säger han som är hemma på helgerna. Han kommer ju inte märka av nåt förän det är klart ju!

Näe, nu åter till hemtentan.. Tur detta var ett litet roligt avbrott i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0