Mitt 2009

Januari




Det nya året brukar som vanligt börja med att farmor och pappa fyller år. I år var det farmors tur att fylla 75 år så vi passade på att fira det ordentligt med Rislidenamatörerna och middag i Norsjö.

Februari



På alla hjärtans dag var det tävlingar i Vännäsbacken. Jag drog ut Fredrik på en fotorunda när vi åkte hem därifrån! Kallt var det den dagen vill jag minnas!

Jag började även ett nytt liv i Februari genom att jag köpte ett gymkort. Äntligen!

Mars



För ovanlighetens skull följde Fredrik med ut på en promenad runt Teg och för ovanlighetens skull hade jag också med mig kameran.

Det var även i februari/mars som planerna inför den stora resan skulle komma igång, i en soffa under grupparbetet i företagsekonomin!

April




Tessan fyllde år, och det firades. Även Jennie kom ner och hängde på, vilket var superkul!




Påsken firades som vanligt i Nalo med bra väder. Dock utan Björn och David, och till större delen på skidor detta år!

Maj



Syskonen Eklund gick till fotograf Stig och blev förevigade.



Kulturnatta gick av stapeln och den populära brännbollsyran spelades.
Vissa drack dock vin och tittade på istället för att spela. Det var även sjukt varmt den helgen!
Temat för laget var "bebisar" och några gick längre än andra i att försöka efterlikna detta..



Brännbollsyrankvällen firade vi tillsammans på den minsta lilla gräsytan vi hittade utanför Tessans fönster. Kvällens låt var "Det var en gång en fågel" som nästan ingen hade hört (?!)..

Det viktigaste av allt i Maj var dock att jag fyllde 23 år. Jihooo!

Juni

Skolan slutade och jobbet började. Sommaren kom att handla om nattjobb och arbetsrätt. Men tro mig, det var det värt!



Lillebror slutade 9:an och gick på bal..



..och midsommar firades med bästa Pia!

Juli




Fredrik spelade Swampsoccer-SM och VANN! Jag fotade, hejjade och skrattade så att jag hade ont i magen i flera dagar efteråt!

Augusti




Lilla stugan och dasset gjordes i princip färdiga. Pappa praktiskt taget bodde i stugan under sommaren, vi andra åkte dit för att sola, bada och spela kubb!



Efter arbetsrättstentan i Stockholm började resan och vi hamnade på Bali. Bleka, fina och glada!

September



Resan drog vidare på Surfcamp Lombok





Vi drog vidare till Australien och gjorde en väldigt massa roliga saker!

Oktober





Resan gick vidare till thailand..



..och avslutades i Bangkok med lite bränna och god glass!

November




Fredrik fyllde år och det var halloween. Poison Ivy och Radioactive man gick på halloweenfest!

Skolan började igen och det var skönt att vara tillbaka i verkligheten. Borta bra, men hemma bäst!

December



Vi köpte supermario, och gissa vem som fick tvspelstumme?



Sedan kom tomten..



.. och prinsessan var där!

Nyårsafton firades efter många om och men i Gällivare hos bror och Erica. Det var supertrevligt och absolut något att göra om!


Kommentarer
Postat av: Emma

finfint!

2010-01-07 @ 18:48:16
URL: http://harhosmej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0