Vansinnesresa

Jag måste bara få berätta vilken bussresa jag var med om igårmorse 07:30 när jag skulle upp på skolan.

För det första så körde busschaffören väldigt fort och tvärbromsade hela tiden.

För det andra så tog han inte ut svängen i en enda rondell (åkte igenom 7 st) och i vissa fall tvivlade jag på att han skulle komma runt. Han fick också sladd i alla rondeller. Samma sak i alla snäva kurvor.

För det tredje slutade hela resan med att idioten skulle tränga sig in på busshållplatsen vid Universum. Det hade till och med jag kunnat se att det aldrig skulle gå, och mycket riktigt skrapar han sidan på en bil som står i kö vid ett övergångställe.

Jag har nu skickat ett mail till länstrafiken om detta eftersom såna här chafförer uppenbarligen inte klarar av sitt jobb och är en fara för oss andra. Nu har jag återgått till skvallerkärringen Malin, med all rätt!

Jag kan bli så arg på sånt här. Han var inte ens sen i förhållande till tidtabellen. Helt sjukt i alla fall. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver åka med honom i alla fall!

Varför jag skrev mailet var egentligen bara för att länstrafiken ska få en chans att veta vad de har för medarbetare. Om ingen säger något vet man ju inte vad som händer nästa gång han sätter sig bakom ratten. Så egentligen var syftet inte att skvallra, trots att det känns så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0