Securitas kan INTE göra sitt jobb!

Alltså ibland kan jag bli så in åt helvete förbannad. Jag ska nog egentligen inte sitta vid en dator då eftersom jag alltid lyckas använda så fula ord, men jag gör ett försök ändå. Jag ska dra det lite kort i alla fall..

Jag var hos en klasskompis ikväll. Jag hade frelles bil och var därmed såklart nykter. Jag åkte därifrån ca 22:30 för att hämta upp frelle som var hos en annan kompis. När jag kommer fram till honom ser jag att det sitter en p-bot på rutan. VA I HELVETE vad såklart min första tanke. Jag var helt 100% säker att jag stod rätt där jag stod så jag tar med mig frelle och kör upp igen för att ta bild på hur bilen stod och på skylten osv. Det roliga är att på P-boten står det skrivet "P-förbud alla dagar 00-08 1/10-31/3" och p-boten är utfärdad 20:51-21:02. Jag kan tillägga att jag stod i parkeringszonen också! Vem som helst kan väl läsa en parkeringsskylt att 00-08 menas från kl 00 på natten till klockan 8 på morgonen, ALLA utom den förbannade parkeringsvakten alltså. Jag ringer securitas men som tur var (för dem) fick jag bara höra en telefonröst. Så jag åker hem, tar korten och skickar iväg ett mail till Securitas. Jag försökte hålla mig formell och skriva in allt relevant, men jag var såååååå nära på att skriva dit "Skicka för fan inte ut praktikanter som inte gått körskola och lärt sig läsa skyltar".

Jag tycker att om man fått en p-bot utfärdad på felaktiga grunder så ska man väl tametusan få 500 kr i skadestånd för sveda och värk ist. Jag kan väl hävda att jag fick en panikångestattack eller va tusan som helst? Jag blir så förbannad. 500 kr är mycket pengar för en fattig student som jag. Betala den och jag har halva matbudgeten borta inför nästa månad.. Jaha, kul.. nudlar en månad. Nä men den där boten ska de dra tillbaka. Jag har alla rätt på min sida, ÄNNU en gång! Allt ska drabba mig, men jag har alltid rätten på min sida och måste styra upp det. Låt mig vara! Jag kan sköta mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0