Ja, jag är nog bitter..

De senaste dagarna/veckorna/månaderna har jag mest varit sur och irriterad på allt. Jag stör mig på minsta lilla grej och är bara allmänt bitter. Det är i alla fall vad jag fått höra. Det roliga är att jag hör ju själv hur jag låter och jag vet ju själv att jag är irriterad och sur på allt, men vad kan jag göra åt det? Allt går emot mig.

Jag skyller på kylan, mörkret och ensamheten. Jag skyller på den förbannade vintern som ska vara här större delen av året. Ni hör, egentligen tycker jag om vintern.. Men just nu är den bara dum!

Jag ska försöka ordna upp det här. Försöker bland annat att gå ut på promenader i det fina vädret och därmed få lite sol. För sol är nog vad jag behöver. På tal om sol åker bror och Erica till thailand på lördag. Kul för dem! Ärligt talat är jag avundsjuk, men jag hoppas på fina födelsedagspresenter och att de skickar vykort till mig medan de är borta!

I min bitterhet har jag förästen startat ett krig mot grannarna. De vet inte om det själv, men det fanns en anledning till att jag dammsög LÄNGE kl 21 ikväll. Får inte jag sova på morgonen ska deras ungjävel inte få sova på kvällen. SÅ DET SÅ! Sömnlöshet kanske också är en bidragande faktor till att jag är så sur? Jag köpte 8 par öronproppar idag, jag hoppas de ska fungera!

Nä, som jag nyss sa till brorsan.. Jag skulle helst vilja gå ut, gräva ner mig i snön och tina upp till våren. För jag orkar inte med det här längre!

Om jag ändå ska måsta säga en rolig sak, så är det att de kommer och besiktar tapeterna i min lägenhet på måndag. YES! Det är kanske att ljusa upp väggarna här hemma som är nyckeln till lite lycka? Eller det faktum att frelle börjar på 5-skift på måndag som innebär 2 hela ledigveckor och en ledig helg på 5 veckor.

Näe, nu ska jag rycka upp mig och sluta tänka på allt negativt. Nu startar vi om!


En bild från min härliga promenad idag!


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag tycker alltid du är go & gla! KRAM

2010-02-26 @ 06:15:55
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0