Helgen

Helgen spenderades som jag skrev tidigare i Lycksele och i Kroksjö som no-mans-land egentligen heter. Vi plockade hjortron (vilket gav mig 28 myggbett på händerna och även några på benen, hakan, halsen mm.) Myggor tycker om mig för er som inte förstått det! Efter den hjortronturen använde jag handskar. Vi fiskade och plockade blåbär och det blev en bra fångst. På lördagkväll gjorde vi även upp en brasa och satt ute långt in på natten. Det var lite småkyligt så runt 01 gav jag upp och gick isäng. Det var mysigt, vi tjejer drack smultronkyssar medan killarna fick dricka rom och cola. Haha. Jag kan säga att killarna drog de korta strået i den jämförelsen. Gott var det i alla fall!

Nu ska jag snart få sova i min egen säng, med mina egna sängkläder utan att någon annan varit där och legat med kläderna och sockarna på eller sovit (vilket ni som känner mig vet att jag hatar), utan att någon rivit upp sängen (och förmodlingen legat där med kläder och sockar på), utan att någon tagit kuddar (och förmodlingen haft sitt smutsiga huvud på)..... Åh, jag pallar inte och jag förstår inte hur folk kan ha så förbannat svårt att respektera en sådan enkel sak?!

Har börjat jobba idag igen. Och det blir nog jobb hela veckan som det ser ut. Nu sitter jag och registrerar avtal, vilket faktiskt är riktigt kul! Man lär sig något nytt hela tiden och jag blir så glad. Jag har också superhärliga jobbarkompisar och vi har skrattat mycket idag trots strul med datorer och annat krångel.

Nu ska jag ta och gå isäng och hoppas att min huvudvärk och min feber som jag dragits med hela helgen går över. Drygt som tusan!

gonatt.

Kommentarer
Postat av: linnéa

hittade lite smått o gott som alltid, fick dock gå med skygglappar genom flera avdelningar. överskred budgeten en del men inte alltför mycket enligt mig själv (J tycker nog annat) en mysig dag med mamma o ange!

2010-08-18 @ 19:57:47
URL: http://linninea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0