När jag kom hem..

Jag har ju glömt att dra hela historien om hemresan från Bangkok. Och den vill ni ju inte missa! (?)

Hur som helst, flygresan från bangkok till köpenhamn gick jättebra. Mellanlandade i 1 timme och köpte lite godis. Flyget mellan köpenhamn och stockholm gick också bra, lite mindre och äldre plan bara. När vi kom till Arlanda och fått våra väskor gick vi och åt mat. Det blev sushi för mig, och gott var det! Sedan var det för mig och Anna att skiljas, hon till tåget och jag till flyget. Tillslut landade jag i Umeå, och det är egentligen där som allt det "roliga" hände..

Så vi drar det från början. Fredrik är på flygplatsen och väntar på mig. Det kändes så skönt att äntligen komma hem. Min väska kommer och vi går ut till bilen. Han har sin pappas bil eftersom han på nåt konstigt sätt fått för sig att Anna också skulle komma med flyget till Umeå. Hur som helst, det gjorde ju inte så mkt förutom det faktum att hans lägenhetsnycklar låg i hans bil som var i Lycksele. Mina lägenhetsnycklar är i lägenheten och extranyckeln är hos mamma och pappa (som är i Ungern). Mamma och pappa hade även larmat huset, som vi såg när vi körde de 2,5 milen till Vännäsby för att se om vi kunde ta oss in i huset och få tag på extranyckeln. Jag får heller inte tag på mamma och pappa på telefon så vi kör till mammas kompis Maud som ibland brukar vattna blommorna när de är borta. För jag tänkte att hon kanske hade en nyckel till mamma och pappas hus, så är dock inte fallet. Nu står vi där och har två val. Antingen betalar vi 500 kr till securitas för att de kommer och låser upp (ringde och frågade dem vad det skulle kosta) och det andra alternativet var att köra till Lycksele (10mil) och hämta nyckeln hem. Det blev till slut det sista alternativet, och Fredriks pappa körde och mötte oss i Granö. Jag som kunde ha varit hemma kl 12:30 kom hem vid 16:30...

Det var inte den hemkomsten jag hade tänkt mig, men när vi väl kom innanför dörren i lägenheten var det så skönt! Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0