Lite "irri" och en fullspäckad vecka..

När man försöker vara snäll slår det ofta tillbaka, på ett dåligt sätt. Det var just vad jag fick uppleva när jag kom hem idag. Jag hoppade av bussen i Vännäsby igår när jag kom från Lycksele eftersom jag skulle hjälpa mamma med lite grejer. Pappa höll på att bli tokig på sin gamla dator som inte alls funkade som han ville (och den nya var på reparation). Så snäll som jag är lämnade jag min dator hos pappa så han inte skulle bli helt galen. Jag tänkte att jag har ju faktiskt frelles dator hemma att skriva mitt skolarbete på så jag skulle ju klara mig utan datorn. När jag väl kommer hem inser jag att det var det dummaste jag gjort på länge. Till saken hör att mitt skolarbete ska vara inlämnat imorgon, och jag hade duktigt skickat över filen till min mail så att jag skulle kunna fortsätta jobba på den när jag kom hem. MEN, det stora MEN:et kom.. Fredrik hade ju formaterat om sin dator (och det visste jag), men jag hade inte räknat med att han inte skulle ha word på den. Så tror ni jag kunde öppna mitt arbete och fortsätta skriva? Nej! Då blev jag galen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag äger ju ingen bil för tillfället så jag kunde ju inte åka till vännäsby och hämta igen datorn. Jag kunde heller inte installera Word eftersom den enda versionen som jag hade hemma var för XP och Fredrik har det nya operativsystemet Windows 7 på sin dator nu..

Tur (som jag ibland lyckas ha) pratar jag med Frida som har word på sin dator. Jag mailar över mitt arbete och hon fick öppna det och skicka tillbaka texten i ett mail. TACK FRIDA! Så allt löste sig tillslut, men tror ni jag svor lite innan dess? fy ändå, det ska inte jävlas när man är nog stressad som det är..

Så vad kan vi dra för slutsats av det här? Jo, man ska aldrig vara för snäll men allt brukar ändå lösa sig på ett eller annat sätt!

Veckan ser fullbokad ut för mig- Imorgon ska jag träffa N för en lunch och lite surr. På Onsdag ska jag träffa P för middag och lite surr, på Torsdag ska jag träffa kusin M för sushi och lite surr, på Fredag tror jag att jag ska jobba natt men chefen har inte ringt än så vi får väl se hur det blir med det. Och i helgen ska jag nog inte göra så mkt alls. Vill se New Moon så det kanske blir det! Fredrik kommer förhoppningsvis hem också. Han har ju börjat jobba nu igen och det är ju kul för han (trist för mig)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0