Julmyshelg

I helgen (eller egentligen hela veckan) har jag varit i byn. Det är lite ensamt i min lägenhet när Fredrik inte är hemma, och sedan när mamma nu är ledig kan vi ju hålla varandra sällskap. Igår åkte vi till Olofsfors bruk och gick på julmarknad. Supermysigt! Jag vet inte vad det är men en riktig julmarknad med bara handarbeten är det mysigaste. Och det är så fint i Olofsfors!

Idag har jag jobbat mellan 7-12, vilket kändes riktigt bra förutom att vi hade lite kräkningar. Så nu håller jag alla mina tummar för att det inte var någon magsjuka, och om det var det hoppas jag att jag slipper bli smittad. Det finns inget värre än magsjuka! Efter jobbet åkte jag i alla fall till IKSU Downhillmässa och hälsade på pappsen mfl. Men det var så fruktandsvärt med folk att jag stod ut ungefär 10 min. Var man än stod var man ivägen. Så jag åkte hem, tog mina två väskor och drog vidare till byn för att gå på skyltsöndag med mamma. Skyltsöndag är alltid mysigt, men det var lite tamt i Vännäs i år. Men det gjorde inte så mycket. Till slut frågade mamma om det var något mer jag ville se. Svaret blev "Konsums mjölkdisk och vägen hem". Så vi gick och handlade mjölk och åkte hem. Jag somnade i soffan nästan direkt. Blev inte så många timmars sömn inatt. Man ska aldrig lägga sig och läsa en spännande bok när man vet att man ska upp tidigt på morgonen efter. Jag somnade kanske 02 och väckaren ringde kl 05. Så ja, ni kan ju räkna ut själv hur många timmar det blev. Hur som helst har jag läst ut sista boken "Så länge vi båda andas" i Twilightserien, och för er som inte läst dessa böcker NI HAR MISSAT NÅGOT! Jisses, det var länge sedan jag har varit så inne i en bok/serie att jag inte kunnat släppa det. Hur som helst, skitbra böcker!

Nu ska jag snart ta och gå isäng. Blir tidig morgon imorgon med eftersom jag ska åka till stan med pappsen..

Imorgon blir det en massa plugg och en massa julpynt. Jag måste bara gulla med någon som kan hjälpa mig släpa upp lådan från källaren. Den är inte nådigt tung, och föra året slet jag som ett djur för att få upp den för alla trappor. Det är besvärligt att ha förråd i källaren när man bor på 3e våningen..

Kommentarer
Postat av: Pia

Du är sååå välkommen! :) Planer för helgen?

2009-11-30 @ 20:40:28
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0