Halloweenfest!

Nu undrar jag om folk har börjat hittat tillbaka hit när jag avslutat min resa på resedagboken? Skriv ett hej så jag vet att ni är med!

Igår var det halloweenfest i Lycksele. Linnéa, Pernilla och Emilie hade styrt ihop ett gäng på 40 pers och anordnat en maskeradfest med temat "Superhjältar". Jag hade som ni vet lite svårt att komma på vad jag skulle vara. När jag satt i Bangkok var min enda tanke "powerpuffpingla" och jag hade tänkt vara den blå. Jag hade tänkt ut precis vad jag skulle ha på mig och jag hade allt hemma förutom ett par vita strumpbyxor. När jag landar i Umeå berättar Fredrik att det är 3 tjejer som ska vara det, så där sprack min plan för vem vill vara den 4e dubletten? Hur som helst. Jag sätter mig och googlar, pratar med folk och funderar. Och jag hade alltså bara en dag på mig att fixa allt. Jag hittar tillslut Poison Ivy från Batman och jag måste ge Björn äran för den idén! (Tack!) Eftersom jag vet att Frida äger en grön klänning slänger jag mig på telefonen och frågar om jag får låna den, det får jag så ett jättetack även till Frida! Jag och Fredrik åker ner på stan för att leta röd sprayfärg till håret och plastmurgröna. Hittar båda delarna och pillar fast det på klänningen. Det blev riktigt bra måste jag säga för att bara ha en dag på sig att fixa allt!

Väl på festen visar det sig dock att jag hade en dublett ändå.. Jävla skit.. Men det gjorde inte så mkt. Det var ju inte som att vara den 4e powepuffpinglan ändå. Vi fick jättegod mat, efterätt, lekte lekar och ja, det var riktigt skoj! Sedan började alla åka på hotellet. Vi hade tänkt få slippa det men det blev inte så, så vi drog dit och det var jättekul även där. Träffade gamla jobbarkompisar sen min tid i Lycksele och diverse andra folk. Jättekul!

När jag kom hem igen tog jag en dusch för att få ut färgen i håret. Och jag schamponerade 3 ggr för att vara på den säkra sidan. Jag tror faktiskt det åkte ut alltihop, möjligen att jag är en liiiiten nyans orange i håret nu. Men det är isf ingenting man tänker på.

Idag blir en lugn dag. Fredrik har innebandymatch kl 20:40 och efter den drar vi hem igen! Blir det inte för sent åker vi nog förbi mamma och pappa och äter kvällsfika. Det är perfekt att Vännäsby ligger på vägen till och från lycksele!

Jag återkommer med bilder från spektaklet igår när jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: frida

åh jag längtar efter bilder! :D

2009-11-01 @ 12:39:08
URL: http://friidaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0