Den där arbetsrätten..

Alltså, jag lider så fruktandsvärt med min klass idag. De fick nämligen tentaresultatet på arbetsrätten idag (det som jag läste i somras). Som jag lyckats förstå var det 2 tredjedelar av klassen som fick Underkänt och måste göra omtenta. Jag har hört sedan jag kom tillbaka att lärarna varit totalt värdelösa och att hela kursen varit dålig. Med andra ord måste vi alltså dragit vinstlotten vi som läste den i sommar! Hur som helst tycker jag det är fruktandsvärt tråkigt för de andra, och jag hoppas de på något sätt kan typ sänka G-gränsen eller nåt när det var så otroligt många som inte klarade den. Då måste ju lärarna förstå att det kanske var för svår tenta? eller? Annars håller jag i alla fall tummarna för att omtentan blir lättare, för deras skull!

Annars då.. Jag mötte upp kusin på stan kl 17. Vi köpte med oss sushi och gick hem till mig för att trycka i oss den. Gött! Sedan visade jag lite bilder från resan (eftersom jag fått alla bilder av Sara, Gisela och Anna idag) så det var roligt. Jag visade även filmen från mitt fallskärmshopp, och det är lika hemskt varje gång jag ser den! Huvva ligen, det är inge kul att se och höra sig själv prata. Och jag som ska gå Svåra samtal-utbildningen! Där kommer vi bli filmade under ett samtal för att se vilka fel vi gör, för att sedan titta på filmen och förbättra oss.. Bland annat iaf! Läskigt kommer det att bli, det är jag säker på. Men säkert väldigt nyttigt!

Imorgon ska jag sova så länge jag bara kan hade jag tänkt. Mamma kommer in till stan efter 17 och då ska jag skjutsa henne till bussen. Så jag har en bil att låna i helgen. Det blir perfekt eftersom jag ska jobba imorgon natt. Riktigt jobbigt att passa en buss när man går av på morgonen och är trött och slö som en gris. Men det har ju gått bra än så länge!

Jag fick även två stressmoment mindre idag när jag hittade igen min usb-kabel till telefonen (som varit spårlöst borta). Den låg bakom några kartonger.. Hur den hamnat där när den ska ligga i min dataväska är en fråga jag aldrig kommer få svar på. Sedan hittade jag även igen mitt vaccinationskort som också varit borta. Jag måste ju boka tid för vaccination i början av december för den tredje och sista sprutan av twinrix. Något baconsjuka-spruta har jag inte tänkt ta, så det så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0