Biljetterna var bokade i LULEÅ!

Alltså, det här händer inte.. Jag gick in på min mail för att, ja egentligen vet jag inte varför, men jag tittade i alla fall på bokningsbekräftelsen för New Moon som vi ska gå och se nu kl 15. Och vad ser jag om inte att biljetterna är bokade i LULEÅ! HELVETE!! Jag försöker ringa SF kundtjänst, men det går inte?! Den där förbannade telefonrösten berättar bara för mig att telefonisterna har andra kunder just nu och ber mig återkomma, jag får inte ens stå i kö! Slår vad om att de var på fikarast och inte orkade svara..

Hur som helst, jag drar på mig mössa och tvingar ut fredrik i bilen för att åka till SF här i stan och se om de kan hjälpa mig. Jag förklarar snällt för killen i kassan att jag har ett litet problem, jag hade ju nämligen köpt biljetter i FEL STAD. Jag hade läst på hemsidan att man kunde återlösa biljetter 15 min innan filmvisning och det är precis vad jag ber honom om. Han säger att han inte tror att det går att göra när det är en annan stad, men han erbjuder sig försöka i alla fall. Och titta, det gick! TACK TACK TACK! Jag frågar om han har kvar några biljetter i RÄTT stad och han svarar att han har det. Inte lika bra platser som jag hade, men vi fick plats på vänsterkanten rad 11 av 12. Det var ju inte så hemskt dåliga platser ändå. När han sedan ska lägga ner mina felbokade biljetter i kassan tittar han på mig och säger "Luleå?" och skrattar. Först då kunde jag slapna av och skratta med, och inse hur klantigt det var. Jag menar, vem fan vill gå på bio i luleå? ;) hah

Mitt andra alternativ, om jag inte hade kunnat lösa in biljetterna var att ringa min kära moster i Luleå och erbjuda 3 gratisbiljetter till new moon med 2h varsel. Men sen kom mitt kloka huvud på att hon inte hade tillgång till mitt kontokort och därmed inte hade fått ut de förbannade biljetterna ändå. Men det är väl tanken som räknas antar jag..

Slutet gott allting gott, men faan vad jag hade fått hjärtinfarkt om jag upptäckt detta då jag hämtade ut biljetterna just innan filmen skulle börja, eller ännu värre.. Att jag inte upptäckt något förän någon satt på "våra platser" och vi pinsamt nog får upptäcka att det faktiskt är VI som har fel biljetter.. Fy, jag vill inte ens tänka tanken. Nu ska jag sminka mig, ta på mig andra kläder och torka håret.. Allt för att killen i kassan INTE ska känna igen mig när jag kommer tillbaka. Tur att vi ska köpa godiset på HemmaKväll!

Kommentarer
Postat av: Julia

vad söt du e! Tack så mycket :) Du är ju också duktig på att fixa och trixa en massa :)

2009-11-22 @ 15:49:10
URL: http://juliaaaahen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0