LEVINAS BALKLÄNNING DEL 1

Japp, då är det här projektet i full gång. Ni kommer nu kunna följa det här under kategorin "KREATIVITET" där jag kommer uppdatera..


Jag började hela det här arbetet med att nåla upp en bit vanligt vitt bomullstyg på Levina för att på så sätt göra ett mönster som passar henne. Sedan ritade jag på tyget medan hon hade det på sig för att lättare kunna se när jag tog av henne det. Och sådär blev resultatet.

Sedan gjorde jag helt enkelt ett mönster av det.

Tyget plockades fram och..


.. mönstret nålades på.


Sedan var det bara att klippa ut delarna, och vipps var framstycket utklippt.

Vad som väntar nu är att jag ska köpa mellanlägg och korsettfjädrar som jag också ska använda i livet (överdelen) för att stadga upp det lite grann. Jag återkommer med fortsättningen på det här arbetet senare..

Kommentarer
Postat av: Maddie

Haha okej, det är bra, rätt ska vara rätt ;) Kul att se dig på skolan häromdagen förresten, längesen! Ska bli spännande att se hur balklänningen blir :D

2009-05-07 @ 21:34:08
URL: http://maddelutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0