Det här med namn

Jag satt och kollade lite på vad mitt namn betyder och hur många i Sverige som heter det osv. Malin betyder "från Magdala". Och vi är 40693 i Sverige som har Malin som tilltalsnamn. Självklart är jag inte helt bakom flötet eftersom jag vet att Malin var ett rätt populärt namn på 80-talet, men just nu ligger vi inte på Sverige topp 100 iaf!

Sedan satt jag och kollade mitt efternamn, Eklund. Det har jag ändå fått för mig att det inte är så himla vanligt. Men där fick jag, Eklund ligger på 44:e plats i Sverige.. What?! Men aja, det är betydligt bättre än Karlsson iaf, som ligger 3:a. haha. Så Fredrik, den dagen vi ska gifta oss blir det inte en Malin Karlsson iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0