YJSM

Jag har ju glömt att berätta för er att min käre bror är i Furnäsdalen just nu och slåss om SM-guldet. Eller rättare sagt YJSM-guldet.. Eller för del delen vilken placering han nu lägger sig på. Jag är nöjd om han kommer ner med alla ben hela! YJSM står för Yngre Junior SM för er som inte förstod det (kanske inte så lätt men..). John är första års åkare i den tävlingen och tävlar alltså mot dom som är ett år äldre än han själv. Hur som helst. Igår var det störtlopp, och om jag inte minns helt fel så kom han ner på 24:e plats utan 72 startande. Han var inte nöjd eftersom han hade haft 5:e bästa tid på träningsåket. Men hur som helst. Han är nere och jag är glad!

Idag är det Super-G tror jag. Och jag sitter här hemma och håller tummarna och hoppas att det ska gå bra. Jag hoppas jag får en rapport senare i eftermiddag på hur det har gått. Han är så duktig min bror!

Här kan ni följa resultaten om ni vill!

Nu ska jag ta och börja med lite skolarbete igen för att senare i eftermiddag möta upp Fredriks lillasyster på stan. Vi ska kolla tyger till hennes balklänning. Det är nämligen så att jag i något svagt ögonblick lovat att sy den åt henne. Så det är väl bara att ta ett djupt andetag och hoppas att det hela går vägen. Jag har ritat upp hur den ska se ut och hon har godkännt. Nu är det tyget som ska bestämmas, det ska tas lite mått och sen är det dags för mig att börja rita mönster. Men det får bli nästa vecka nån gång. Eller nästnästa. Får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0