Fiskgratäng

Du kan använda egentligen vilken fisk du vill. Jag brukar dock alltid använda lax eftersom det är det enda i fiskväg som äts hemma hos mig. Låt mig tillägga att jag har en sambo som HATAR fisk. Men den här fiskgratängen skulle han kunna leva på, han älskar den! Så gillar du inte fisk, prova den här!

1 pkt frysta laxfileer (brukar väl vara 4-5 i ett paket tror jag)

Sås:
Smör
Mjöl
Mjölk
1/2 paket räkost


Potatismos:
Potatis
Mjölk
Smör


Tina upp laxen och lägg i ett ugnssäkert fat. Krydda med citronpeppar och sätt in i ugnen på ca 200 grader tills laxen är färdig. Skala potatisen och koka den. Gör under tiden såsen genom att först göra en redning och sen tillsätta mjölk (vanlig vit sås). När den är färdig kan du tillsätta räkosten och rör om tills det blivit en jämn sås. När potatisen är kokad gör du potatismoset. När fisken är färdig tar du ut den ut ugnen, klickar potatismos runt formen och häll såsen i mitten (fisken ska självklart vara kvar underst). Sedan sätter du in den i ugnen igen tills det ser bra ut.

mumms!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Okejkej,:)

ska jag säga vad jag fick lust att göra?

2009-03-19 @ 11:14:38
URL: http://supermatilda.full.nu
Postat av: Matilda

haha jag är sugen på att baka något gott:)

2009-03-19 @ 11:30:14
URL: http://supermatilda.full.nu
Postat av: M O S A N

Så fin blogg du har <3



Vad gör du då?

2009-03-19 @ 18:04:58
URL: http://lillmosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0