Lillebror gick ut 9an idag!

Idag har jag varit på skolavslutning. Och som vanligt tycker jag det är rätt mysigt med skolavslutningar, särskillt när de är lagomt långa och lagomt innehållsrika. Det var den här!

En låt som verkligen får mig att känna sommar, sommar, SOMMAR är den här:

Du ska inte tro det blir sommar
Ifall inte nån sättar fart
På sommarn och gör lite somrigt
Då kommer blommorna snart
Jag gör så att blommorna blommar
Jag gör hela kohagen grön
Och nu så har sommaren kommit
För jag har just tagit bort snön

Jag gör mycket vatten i bäcken
Så där så det hoppar och far
Jag gör fullt med svalor som flyger
Och myggor som svalorna tar
Jag gör löven nya på träden
Och små fågelbon här och där
Jag gör himlen vacker om kvällen
För jag gör den alldeles skär

Och smultron det gör jag åt barna
För det tycker jag dom kan få
Och andra små roliga saker
Som passar när barna är små
Och jag gör så roliga ställen
Där barna kan springa omkring
Då blir barna fulla med sommar
Och bena blir fulla med spring

Kanske för att jag och min kusin sjöng den på min fasters bröllop, eller kanske för att den är en riktig Astrid Lindgren sång. Eller kanske för att den bara är så mysig. Jag vet inte?

Nu håller jag på laga lite mat, för att sedan åka på jobbet. Två nätter väntar nu..

Lillebror och Erica kommer hem från Gällivare ikväll, och jag lääängtar! Det är som långt mellan gångerna man träffar dem. Så imorgon åker jag och Fredrik till byn och äter middag med allihop. Då blir vi hela familjen, den enda som fattas är minsta brors tjej Carro. Men annars är vi alla och det är inte så vanligt nu för tiden.

Näe, nu ska jag fortstätta med maten. Hoppas ni får sova gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

brallan!! Resultatet uppe!! Gatufesten närmar sig.... ojojojjoojojoj

2009-06-13 @ 19:54:49
URL: http://jaure.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0