Vuxenstudier

Jag har precis skrivit lite om vuxenstudier och mina egna positiva och negativa erfarenheter. Jag har inte så mycket erfarenheter alls måste jag säga. Det är förra terminen då, och när jag gick kläddesign. Så jag skrev lite om kläddesign, för där kunde jag inte klaga på något. Allt jag lärde mig där sitter i bakhuvudet och jag är så nöjd med den kursen. Den kunde liksom inte vara bättre än den var. Inte vad jag kan komma på i alla fall!

När det kom till negativa erfarenheter blev det lite svårare. Shit, vad har jag för negativa erfarenheter av vuxenstudier. Det fick lov att bli lite ur det vi gjorde förra terminen. Till exempel seminarierna i socialpsykologi och lärarna där som inte kunde kommunicera med varandra. Och sedan första momentet vi gjorde i vetenskapligt arbete, där jag inte förstod speciellt mycket och varför vi skulle läsa nåt så tråkigt som det. Nu däremot förstår jag varför. Men motivationen när jag var där försvann helt när det inte var det minsta intressant. Tur att det har ändrats nu i alla fall.

Det är ganska intressant att analysera vad man själv tyckte var bra och dåligt med en kurs. Man kommer på saker som man inte tänkt på tidigare. Och nu när jag läst boken "Nycklar till kunskap" förstår jag bättre varför lärare gjort som de gjort i vissa situationer som jag inte tänkt på tidigare.

Mer än så blev det inte, ska bli spännande att träffa gruppen imorn och höra vad de andra har att säga.


Kommentarer
Postat av: Fredrik *Frisören

jo bara bra... fast det blir nog sängen snart.. kanske ska dra och träna imorgon på morgonen om jag orkar =O)

2009-01-11 @ 22:53:08
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0