Vilken skitdag

Ja det var ingen vidare bra start på den här dagen. Kliver inte ur sängen förän klockan är 06:18. Skulle nämligen börja jobba kl 07 så jag var måttligt stressad iväg. Klädde mig, borstade tänderna och så vidare. Sen går jag ut genom dörren, smäller igen den och ska precis börja gå ner för trappan och till bilen för att åka när ja kommer på att mina nycklar ligger kvar på soffan, fan! Så det var ju bara för mig att springa till närmaste busshållplats och be till han där uppe att det ska komma en buss så att jag för det första inte skulle behöva frysa ihjäl, och för det andra hinna till jobbet. Hur som helst ringer jag på vägen till busshållplatsen till min enda räddning, mamma. Hon kommer för övrigt senare in till stan för att lämna den till mig (5 mil t o r). TACK! Sen ringer jag till jobbet för att säga att jag kan bli sen eftersom jag inte vísste hur bussarna gick. Hur som helst tror jag nu att det kan finnas nån där uppe för jag stod kanske 5 min innan det kom en buss, och blev 2 min sen till jobbet. Kan inte bli så mkt bättre..

Nu är jag äntligen hemma i alla fall och ska göra mig lite leverbiff. Åh så gott!
Och imorn jobbar jag 730-12:30, 1615-2115 och sen drar jag till byn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0