Tvätta i hyreshus / felparkerade bilar

Visst kan man bli bra irriterad på folk när man är tvingad att dela tvättstuga. Som idag till exempel. När jag kommer hem från skolan går jag direkt ner i tvättstugan för att se om det är någon annan som har tvättiden innan min (som börjar kl 14) eller om jag kan börja tidigare. Självklart var det någon som hade den, men maskinen stod stilla och tvätten var klar för dennes del. Jaha tänker jag, det är väl inte mer än att jag får vänta till min tid kl 14.. så jag går ner typ 10 i två för att se om denne någon har tagit bort sina saker. Men icke.. så då går jag upp igen och väntar till 14:15 innan jag går ner.. Denne någon har fortfarande inte tagit bort sina grejer.

Det är vid såna tillfällen det lätt kan brinna av för mig. Ska jag måsta ta hand om någon annans tvätt bara för att få maskinen? vavava? Då har jag sån god lust att kasta ut dennes tvätt ur maskinen, helst på golvet och kanske till och med trampa lite på den. Självklart gör jag inte det. Men det vore inte mer än rätt. Jag tar snällt ut tvätten ur maskinen och lägger fint ner den i dennes tvättkorg som står brevid och sätter igång min egen tvätt.

Visst kan man bli tokig på småsaker? Jag önskar att jag hade en tvättmaskin i lägenheten. Synd bara att det inte finns någon som helst plats för en.. Men det är min dröm iaf.

En annan sak man kan bli fruktandsvärt irriterad på är när man kommer hem från jobbet, det är kallt ute och någon idiot har ställt sig på min parkeringsplats. Då har jag också god lust att låta hornen växa ut och ställa min bil precis bakom den här idioten för att denne ska bli tvingad att söka upp mig för att få ut sin bil. Jag menar, det är ju trots allt min plats så han/hon får väl skylla sig själv. Självklart gör jag inte det, utan skriver några svordomar på en lapp och sätter fast lappen på bilrutan på den bilen. Funkar skitbra, han har aldrig stått på fel plats någon fler gång. Åtminstonde inte på min...

EDIT: Nu såhär dagen efter är kläderna i tvättstugan fortfarande kvar. Undra på att det försvinner saker. Det sitter ibland lappar om att det försvunnit något från tvättstugan. Men i själva verket är det ju folket i det här huset som glömmer sin tvätt där nere.. Konstigt att dom tycker det är borta?!  Folk är ju senila..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0