Tacogratäng

Ett recept på tacogratäng jag fått av Frida!

Tacogratäng
(225 grader i ca 20 min)

400g köttfärs
1-2 gula lökar
2-3 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
1 påse tacokrydda
1 burk creme fraiche mexican chili
1 paket philadelphia
Riven ost


Stek köttfärsen och löken. Blanda i de krossade tomaterna, tacokryddan och vitlöken. Låt det koka ihop ett tag.
Blanda under tiden ihop creme fraichen med philadelphian.
Häll köttfärsen i en ugnsäker form och smeta creme fraicheblandningen över. Strö den rivna osten överst och in i ugnen!

Lycka till!

EDIT: Mamma kom med ett förslag till. Lägg krossade tacochips i botten! Vill man inte det gör man som jag och äter gratängen med tacochipsen. Eller så gör man båda!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Lägg krossade tacochips i botten på formen så blir det ännu godare. Kram

2009-01-03 @ 22:11:41
Postat av: Frida

Jag fastnade faktikst inte på nå många bilder så tyvärr :)

2009-01-03 @ 23:06:22
URL: http://friidaboman.blogg.se/
Postat av: Pia

2009-01-04 @ 15:15:24
URL: http://piiias.blogg.se/
Postat av: Pia

Världens godtaste tacogratäng! MUMS!

2009-01-04 @ 15:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0