Pizzalasagne

Här kommer då receptet jag pratade om igår som jag fått av min gode vän Jennie!

Pizzalasagne

400g rökt skinka
(jag använder euroshopers färdigskivade)
400g salami (även här använder jag euroshopers färdigskivade)
Ostsås (Antingen gör du egen eller så köper du Norrmejeriers pastagrädde)
Lasagneplattor
1 liten tub tomatpuré
Krossade tomater
2 tomater
Riven ost
Oregano
Svartpeppar

Börja med att sätta på ugnen på ca 175 grader. Strimla salamin och skinkan och lägg i en bunke. Tillsätt krossade tomater och tomatpurén (nästan hela tuben). Sedan varvar du ostsås, lasagneplattor och "skinksåsen" i lager i en ugnsäker form. Krydda mellan varven och se till att det blir ostsås högst upp. Skiva tomaterna och lägg dem överst, toppa med riven ost. Sedan är det bara in i ugnen tills lasagneplattorna är mjuka och osten fått lite färg. Håll koll, du kan bli tvungen att sänka temperaturen i ugnen.

Smaklig måltid. Det här blir min middag!

Kommentarer
Postat av: Fredrik *Frisören

nice lycka till =O) allt bra idag?

2009-01-11 @ 13:32:49
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0