Pedagogik i arbetslivet

För att utvärdera lite av det jag läst hittils om pedagogik i arbetslivet måste jag säga att mkt bara är ordbajs i de här texterna. Eller det är ju inte det, men det känns så när man läser. KOM TILL NÅGOT KONKRET! Jag är ingen filosof som jag sagt tidigare. Jag vill ha saker att lära mig som jag inte behöver funder så mkt på, utan mer konkret att "såhär är det, lär dig det!". Men det verkar inte finnas nåt sådant på den här utbildningen. Så jag måste helt enkelt lära mig att tänka mer som samhällsvetare, naturvetare som jag är. Det är en jobbig omställning men jag tycker att jag blivit mycket bättre än jag var då vi började. För så mina vänner, hade jag noll koll på typ allt. Och det är svårt att förstå hur jag kunde få VG på tentan... Jag måste ju helt enkelt vara smartare än jag tror, eller?

Hur som helst, det är intressant det vi läser om nu, pedagogik. Men det finns så otroligt många olika sätt att "utföra" pedagogik på att man inte vet riktigt hur man ska sortera all information som man trycker in i sitt lilla huvud. Men det klarnar mer och mer för varje gång jag funderar på det, och det är ju bra. Jag kanske blir dösmart när allt det här är över. Och sen kan jag ju faktiskt diskutera pedagogik med både min far och min farmor eftersom båda är lärare. Ska köra en intervju med farmor någon gång om hur de lärde sig om pedagogik då hon läste till lärare, just för att se skillnaden mot för vad vi läser om pedagogik nu. Även fast jag inte ska bli lärare är väl grunderna i pedagogik ungefär detsamma kan jag tänka mig. Och jag hoppas jag inte har fel.

Näe nu ska jag snart ta och plocka upp en tvätt till och sen ska jag invänta Björn som ska komma och hålla mig sällskap ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0