jag är en god människa

Det plingade nyss på dörren, och jag blir alltid rädd när det gör det och jag inte vet vem som ska komma. Det MÅSTE hit ett kikhål snart annars kommer jag få hjärtattack snart.

Hur som helst öppnar jag, det är ju mitt på dagen lixom och där står ingen mindre än en tant från Jehovas vittnen.. Hon frågar om hon väckt mig, och jag svarar Ja, fastän det inte är sant. Hon säger då att jag ska få gå och sova igen men att jag ska få tre små tidningar att läsa i sen när jag vaknar. Snällt, det tog inte ens 3 minuter tror jag! Har aldrig hänt när jag släppt in den där "sekten" tidigare.

Jag vet att det är många som inte öppnar när de ser vilka som står bakom dörren, och många som smäller igen dörren när de presenterat sig osv. Jag har inte hjärta till det. Jag måste lyssna på deras predikningar. Det här var min 3:e sen jag flyttade hemifrån. Och det här var den absolut kortaste. Skönt!

Näe nu ska jag fortsätta med min bok jag ska ha läst till på måndag och även skriva lite positiva och negativa erfarenheter av vuxenstudier och sen kunna koppla det till boken. Det är vad jag ska göra idag! Vad ska ni göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0