Chokladkaka med kokostäcke

Jag tänkte dela med mig av lite recept..

Chokladkaka med kokostäcke
(200 grader i ca 15 min)

4 ägg
5dl socker
3 dl mjöl
1 1/4 dl kakao
2 krm salt
180g smält smör

Blanda ihop ingredienserna och häll ut på smörat och ströbrödat bakplåtspapper i botten på en långpanna. Grädda sedan i 200 grader i ca 15 min. Gör iordning kokostäcket.

Kokostäcket:

75g smält smör
2 dl socker
1 dl sirap
1 1/2 dl grädde
1 påse kokos (200g)


Låt ingredienserna till kokostäcket sjuda i en gryta i ca 5 min. När det är färdigt bredes det ut på kakan och grädda i 10 min. Den ska bli gyllenbrun och kokostäcket ska va lite som knäck. Då är det färdigt. Låt sedan kakan svalna och skär upp i rutor.

Mumms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0