Konsensusperspektivet

well well.. jag sitter med lite skolarbete just nu och försöker lära mig lite om konsensusperspektivet och alla dess olika forskare som tänker på olika sätt. Vi hade föreläsning och seminarium om konfliktperspektivet förra veckan, och jag kan väl säga att det var ungefär samma problem då. haha.

Hur som helst måste jag säga att det är faktiskt riktigt intressant det vi håller på med nu, sociologi. Känns betydligt mer konkret nu än de kurser och moment vi haft tidigare. Så det här ska väl passa en gammal naturvetare som mig bra (hoppas jag). Det känns i alla fall som att jag är med i matchen på ett helt annat sätt.

Nästa kurs vi har, företagsekonomi, längtar jag nästan till. För det tror jag kan passa mig ännu bättre. Matte gillar jag ju, och pappa kan mkt om företagsekonomi eftersom han har ett antal företag och haft ett antal genom åren. Så det ska bli riktigt intressant och bra tror jag. Det enda jag är  irri på är att vi ska ha tenta på valborgsmässoafton (30/4) och då ska mamma och pappa åka ner till furnäsdalen (?) tror jag det var för lillebror ska åka Första maj-trofén som han så stiligt vann förra året. Den här gången vill gärna storasyster slippa sitta och vara nervös framför en dator för att se åken. Nu vill jag vara där på riktigt! Men vi får se hur det går.. förhoppningsvis är det någon annan som ska åka ner senare under dagen den 30:e som jag kan åka med.. Efter tentan eftersom mamma, pappa och john åker ner redan på morgonen. Men som sagt, vi får se hur det går att tajma.

Förästen Pia, jag satt och tänkte på att vi kanske skulle åka till sorsele nån helg? Det skulle ju vara bra innan du blev för tjock? ;) haha

Kommentarer
Postat av: Pia

Och VAD menar du med det? ;) Hihi det kanske vi skulle ha gjort. Undra om det är en bra ide att lära sig att åka slalom när man är gravid? Hmmm! ;)

Ja Eddie fick åka men inte jag haha! :)

2009-02-14 @ 12:30:28
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0