Grekisk pytt i panna

Det här receptet har jag fått från min kära mor. Vi åt det en dag och jag trodde att jag skulle spricka innan jag gick från matbordet. Så otroligt gott!

Skiva fläskfilé i 1cm tjocka skivor och lägg dessa i marinad i 1 dygn.
Marinaden gör du av:
1 1/2 dl olja
3-4 skivade vitlöksklyftor
1 1/2 tsk sambal olek
2 msk soja
salt och peppar
1/2 tsk ingefära


Efter ett dygn
Fyll en ugnsäker form med:
Klyftad potatis - saltas
Klyftad rödlök
Skivade tomater (ca 3 st)
Klyftad gul och röd paprika


Lägg sedan fläskfilén överst och häll marinaden du haft dem i över allt.
Smula feta ost över hela formen och in i ugnen i 200 grader i ca 30 min. Du får kolla så att potatisen och fläskfilén är färdig.

Servera med kall sås gjord på:
2 dl creme fraiche
2 pressade vitlöksklyftor


Supersupergott!

Kommentarer
Postat av: Pia

Mmmmmmmm! ;)

2009-02-17 @ 10:51:34
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0