Förbannade telia

Telia gör livet surt för folk. I alla fall för mig många gånger. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit tvungen att ringa dit för att dom har gjort fel. Som idag när jag kommer hem från skolan hittar jag ett inkassokrav innanför dörren. Det skulle ha varit okej om det va så att man glömt både räkningen och påminnelsen.. Men jag har inte fått en enda förbannade räkning, så hur ska jag ha kunnat betala?

Hur som helst så ringer jag upp det där aset och blir ställd som 4:a i kö.. efter några minuter ligger jag 6:a i kön. Hur kommer det sig att folk få gå före? Har dom mer akuta ärenden än jag? va? Hur som helst, när jag väl kommer fram får jag prata med en tjej som inte kan nåt, så hon skickar mig vidare och självklart är det kö även där. Den sista tjejen var dock snäll och hjälpte mig. Och det visade sig att dom hade adressen till min lägenhet i lycksele. Hur nu det kan komma sig eftersom vi bott här i 1,5 år och jag skaffade mobilabonemanget i höstas. Alla andra räkningar vi har från telia med hemtelefonen och internet går ju på den här adressen. Så hur kan den där ha blivit fel? Hur som helst skulle dom dra tillbaka inkassokravet. Jag kan ju inte rå för att dom gör fel..

Men visst är det bra jobbigt att hjärtat ska måsta stanna i onödan. Jag blir ju skitnervös när jag ser ett inkassokrav på golvet när jag kommer hem..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huga! Telefonköer kan ju få en att vilja..... #¤%%&&"!!

2009-02-04 @ 22:13:09
Postat av: Pia

Ja hjärtat stannar verkligen. Fick innan jul ett inkassor krav från skopunkten och det vara samma sak där hade inte fått någon räkning! Jag höll på DÖ! Tack för i går sötnos! :)

2009-02-07 @ 13:16:07
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0