när tanken slår till..

Tanken slog mig här om dagen att jag efter jul är inne på halvtid. Kan ni förstå det? Jag har gått halva min utbildning, redan! Var tog tiden vägen? Den har liksom bara rusat fram i den takt som botniabanan skulle haft om den varit klar i tid. Vafan.. nästa termin har vi en 30hp-kurs i HRM-innehåll och metoder, höstterminen 2010 kommer bestå av praktik och nån fler HRM-kurs medans 2011 kommer att mestadels handla om uppsatsskrivande. Jisses ändå.. Och sen då? Sen ska man skaffa sig ett jobb, och jobba med något som man utbildat sig till men som man ändå inte har en aning om hur det fungerar. Hur ska det gå?

Fast, om jag känner att jag vill plugga ännu längre kan jag ju faktiskt läsa ett år till och ta ut en masterexamen ist. Det är nog en bra utväg om man inte skulle få jobb på en gång. För gå tillbaka till äldrevården som vårdbiträde känns lite halvt onödigt om man nu har kostat på sig en universitetsexamen. Eller hur?

På tal om att ha kostat på sig en utbildning måste jag strongt säga att jag inte tagit något studielån på hela den här terminen. Allt för att slippa betala tillbaka skiten när jag är färdig. Mitt mål är att klara mig även nästa termin utan lån. Alltså fram till sommaren. Wish me luck!

Näe, nu har jag knopat ihop en sida av två på den här skrivuppgiften och läst igenom 80 sidor. Nu tycker jag att jag är värd lite mat (vad nu det ska bli) och sedan en ostkrokspåse. Även lite tid framför tv-n känner jag att jag kan unna mig. F kommer hem nån gång också, även fast han vägrar bestämma sig för när. I Lycksele verkar de ha över 30 grader kallt idag så jag hoppas han kör försiktigt och att toyan håller hela vägen hem.

later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0