För att försöka ta det piano

Jaha, jag har egentligen mkt bilder och sånt att visa från julen, så jag tar det en annan dag. Det är fullt upp för mig just nu! Sitter på jobbet och lyssnar på en traktor som varit här heeeela natten. Hur kan det ta en hel natt att skotta runt huset här? Jag förstår inte? Hur som helst, jag är trött som en gris. Det var inte meningen att jag skulle jobba ikväll. Men eftersom det hade hänt vissa oförutsedda saker blev jag tillfrågad om jag kunde hoppa in ändå. Jag kunde inte säga nej, och det skulle inte du ha gjort heller om du visste omständigheterna runt detta. Jag som bara hade sovit några timmar natten innan för att sedan kliva upp och hjälpa F att bära ut i bilen, för att sedan sova nån timme till och sedan gå på stan en hel dag. Jag var inte trött, nej då.. Ah! Än så länge är jag vaken i alla fall, och klockan är kvart över 4. Ska bli något skönt att åka hem, hämta datorn och sedan åka till byn och sova.

Nyår blir inte som det var tänkt, men dock kommer den bli sååå mkt bättre. Från början var det tänkt att vi skulle till Tärnaby/hemavan, sedan blev det strul med det. Sedan spikades det igen och allt var frid och fröjd tills idag då jag får veta att alla bangat ur och att det inte blir nåt. Nu är min fråga till er: GÖR MAN SÅ 3 DAGAR INNAN NYÅR? Mitt svar är NEJ, erat? Hur som helst, förbannad som jag är säger jag direkt att något Lycksele med det gänget blir det INTE eftersom jag inte anser att man kan byta Tärnaby/Hemavan mot Lycksele hur som helst. Så då kommer min kära mor på den brillianta idén att åka upp till Gällivare med bror och fira med dem ist. Sagt och gjort, pratar med bror och bokar sedan tågbiljetterna. Allt inom loppet av några timmar. Förstår ni? Det kommer bli KUNG! Så nu kan lyckselegänget sitta där i sina lägenheter och ruttna, för vi kommer inte hänga med dem iaf!

Annars så har det varit en utgångsvecka denna vecka. Juldagen var det utgång i lycksele.. vissa saker förstörde hela kvällen och jag tog mitt pick och pack och gick hem strax efter 12. F stannade längre eftersom han hade så mkt folk att prata med som han inte träffat på länge. Annandagen blev det utgång i Umeå och det kan vi väl säga inte var så speciellt. Vi hade en 20-åring med och hade inte så mkt mer till val än att åka upp till Corona (som förövringt är sämsta stället i stan). Dock blev jag ändå glatt överraskad eftersom de för en gång skull kunde spela bra musik. Vi satt mest och umgicks där vid ett bord. Sedan blev det nattbussen hem och lite supermario. YES!

Nu tycker min kära kollega här att jag skriver en hel roman, så det är väl bäst att sluta och läsa tidningen. Jag återkommer med resten en annan dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0