När man har rätt att bli lite extra förbannad..

Jag skulle jobba natten som var. Jag åkte till jobbet, bytte om, tog rapport och väntade och väntade på att han som jag skulle jobba med skulle komma. Tiden gick och kvällspersonalen skulle sluta. Men eftersom det alltid måste vara två stycken i huset fick en tjej stanna med mig. Jag provade ringa min nattkollega både från min privata mobiltelefon och jobbtelefonen. Inget svar. Jag ringde säkert fyra gånger. Han ringde aldrig upp. När klockan var 21:30 (vi börjar 21) så ringde jag en annan nattkille som var tvungen att komma och jobba natten med mig eftersom jag inte fick tag på den andra.

Visst är det så förbannat dålig stil? Det sjuka är att det är inte det första konstiga han gör i sommar. Förra helgen när han inte fick ledigt som han ville sjukskrev han sig. Han hade ringt till jobbet och sagt att om han inte fick ledigt så var han sjuk. Och sedan slängt på luren. Alltså, man kan ju fundera vad som pågår i den där lilla hasselnötshjärnan? Och idioten ska bli polis? (Ursäkta uttrycket idiot, men vad ska man annars kalla honom?) Hur som helst så verkar han inte komma och jobba inatt heller, för jag hörde att det var en annan kille jag skulle jobba med inatt, vilket jag faktiskt ser fram emot eftersom det är en riktigt bra jobbarkompis. Men ändå, gör man såhär? "Polisen" har till och med fast anställning på bygget men är som sagt ledig för studier. Riktigt riktigt riktigt dålig stil faktiskt, och jag är riktigt besviken.

Men om vi säger såhär så är mitt brev till chefen som jag skrev igår klart beskrivande hur han har varit i sommar. Och sedan har nog fler personal än jag upplevt detta. Sjukt hur man kan göra såhär, särskilt när han VET hur svårt vi har att få ut folk på nätterna. Och nu när 2 st är på semester, en bortrest, 2 st som får nästan 7 jobbnätter i sträck om de ska tvingas gå ut, och inga vikarier som kan.

Så jag säger bara att det är tur att det finns dagpersonal som ibland vill ta på sig en extra natt. Hur skulle det här annars gå? Men nästa sommar gissar jag att den här "polisen" inte kommer att vara på bygget, och definitivt inte på natten. Det fungerar inte att man inte kan lita på att folk kommer till jobbet när de ska.  Jag hoppas att han inte får jobb som polis, att han blir utskälld av chefen dch dåliga referernser är också vad han är värd!

PUNKT! 

Kommentarer
Postat av: jaure

argamalin.....men örjan är väl en bra kille?

2009-08-08 @ 21:53:18
URL: http://jaure.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Så jävla dålig stil! Det värsta är att jag inte blir förvånad.. Fy på honom! Men som jag har förstått det kommer han inte jobba nästa sommar i alla fall.



Du! Ha det toppenbra i utlandet och ta massa bilder som du kan visa när du kommer hem! :) Nu ska jag bara hänga med Fredrik varje dag i 3 veckor - pretty nice ;>



DU är bra, Malin!

2009-08-09 @ 15:00:52
URL: http://yumeko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0