Lugnet före stormen

Igår mötte jag upp Jennie på busstation kl 14 när hon kom med bussen från Lycksele. Vi gick en jättesnabbis på stan för att sedan inse att vi var fikasugna (ovanligt?) hah. Så vi gick på Café Station och pratade bort 4 timmar bara sådär. Helt sjukt vad tiden gick fort. Men när man inte träffats på typ 1 månad har man mycket att ta igen. Till sist var vi tvungen sluta, för då kom Jennies kompis och hämtade henne för att  bjuda henne på middag. Jag blev också bjuden, men tackade nej. Jag skulle ju träffa Björn så jag cyklade hem, värmde en köpt (!) palt och diskade undan frelles diskberg från förra veckan. Sedan kom Björn, och vi höll på missa ICA igen. Vi kom dit 3 min innan de stängde, bra tajming eller hur? Så det blev en godispåse och sen gick vi hem till mig igen. Det hann bli lite tv och två filmer innan vi kl 02 gav upp., hehe. Jag var då trött som en griiis.

Filmerna vi såg var först en som jag tycker är fruktandsvärt bra, den heter "The man from earth". Ni som inte sett den har verkligen missat nåt. Jag lovar att ni kommer sitta klistrad vid tv:n tills den är slut. Och den är inte spec lång heller. 1,5 timme. Sedan såg vi en annan film som Björn hade sett men som han tyckte jag skulle se. Den hette "The Mist". Vad ska jag säga om den då? Bra film, faktiskt riktigt spännande, men vilket jävla slut. Jag är fortfarande förbannad. Men jag måste nog säga att ni bör se den också. Om ni vill bli lika arg som jag dvs.

Idag är planen att träffa Pia och surra lite. Jag försöker träffa alla nu innan jag kommer va superosocial nästa vecka genom tentaplugget. Och på tal om tentaplugget, jag vet inte hur man ska kunna plugga på det här? Vi får ju ha med oss böckerna hela tentan.. Kommer det en fråga om "Vad är....?" Eller "beskriv....." så är det ju bara att slå upp det i en bok? Jag tror jag ska ta kontakt med kusin M och be om expertråd. :P

Nu måste jag kolla F:s busstider för att hitta en buss som kan ta hem honom ikväll eftersom han alldelens nyss ringde och väckte mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0