Snål pizzabagare

Alltså, jag måste få berätta om när jag och Frida skulle äta pizza igår. Jag ringde och beställde två pizzor och dessa skulle vara klara på "10 minoter". Så vi traskade dit på en gång och fick våra pizzor. När vi då skulle betala uppstår det en konstig situation. Det börjar med att Fridas pizza skulle kosta 65 kr (av någon konstig anledning lägger den här pizzerian alltid på 5 kr på det "riktiga" priset. Jag vet inte varför, har aldrig orkat fråga.) Hur som helst så slänger hon fram en 100-lapp och ska alltså ha 35 kr tillbaka. Pizzabagaren kliar sig i huvudet och tittar ner i kassan. Efter ett tag säger han:

- Har du en femma?
- Nej, tyvärr, säger Frida.

Pizzabagaren kliar sig ännu mer i huvudet.

- Vill du inte köpa en dricka till?
- Nej tack, säger Frida.

Pizzabagaren kliar sig ännu en gång i huvudet och försöker med.

- Jag har ingen växel, vill du inte köpa en dricka till? Eller vill du inte ha 3 tuggummin för 3 kr?

Frida säger ännu en gång Nej. Vad ska hon med dom lixom?
Pizzabagaren springer bak och vi hör hur han letar.
Efter ett tag kommer han tillbaka och säger.

-Tyvärr jag har ingen växel, jag får vara skyldig 2 kr och du får 2 kr rabatt nästa gång du handlar här.

Till saken hör att han hade massor av 20-lappar i kassan som vi till och med såg. Var det så otroligt svårt för honom att ge Frida 5 kr rabatt? Snålare pizzabagare får man leta efter. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Frida

haha vilken bra åter berättare du är :)

2009-04-25 @ 08:18:45
URL: http://friidaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0