6 månaders fängelse, ett skämt?

Seriöst, jag kan inte låta bli att reagera på att killen som körde ihjäl Johanna bara får 6 månaders fängelse?! Ni kan läsa artikeln här!  Och att anledningen till det korta fängelsestraffet var för att mannen var ung vid tillfället. Och visst, han var 20 år. Men för att få körkort får du börja övningsköra som 16-åring, vid 18 år får du ta ditt körkort.. han har med andra ord haft 4 år på sig att förstå att man inte kör 150 km/h på 70-väg. Och sen att han nekar till brottet? Jag håller helt och hållet med Bosse i det fallet. Han kunde väl ha ställt sig upp och erkänt att han kört för fort. Polisen har ju lix både vittnen och bromsspår som visar att han gjort sig skyldig till brott.

Och sen det klena skadeståndet på 75000 kr till Johannas familj. Det kunde minst ha dubblats. Ingenting kan ju ersätta olyckan, men nog fan tycker jag det ska kännas ordentligt för den där killen istället. Säg att han får betala 250 000 i skadestånd. Då kanske vi kan börja säga att han får dras med sitt "misstag" ett tag iaf. 75 000 kr är ju ingenting i dagens läge. Och sen att han sagt i en tidigare intervju som också är publicerad på vk.se att han tycker att familjen fått tillräckligt med skadestånd från försäkringsbolagen och att han skulle slippa betala nåt överhuvudtaget. Hur fan tänker människan?

Näe, nu är jag lite upprörd. Det var nog hemskt förra sommaren när jag läste på vk.se att en 17-årig tjej från vännäsby blivit påkörd och på en gång avlidit av smällen. Tills dess att jag fick veta ca 10 min efter vem det var. Sjukt.

Rip, Johanna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja visst bl ir man förbannad, läste det i tidningen i morse. det är tragiskt..

2009-04-29 @ 16:07:46
URL: http://friidaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0