Jävla Willy..

Jag satt och såg på Bygglov, när det plötsligt dök upp en rubrik där det stod "Willys geografilektion" eller nåt liknande. Han börjar med att säga att Sverige ser ut som en korv, och sen ritar han vårt avlånga land på en vägg. SEN visar han södra Sverige upp till Gävle, för där anser han att Sverige slutar. Och gubbejäveln säger det lixom rent ut. Jag blev lite irriterad. Jag menar, han har väl säkert antagligen inte varit högre upp än Gävle. Om han inte var med i Bygglov skulle jag nog kunna säga att han inte varit utanför Stockholm.
Men vafan, värt att få ännu mer folk att tro att Norrland är konstigt. Jag menar, det finns ju folk som tror att vi har isbjörnar här uppe, hur konstigt är inte det då?

Så om det är någon från södra delen av landet som läser det här vill jag bara säga: Vi har INTE isbjörnar, Sverige tar INTE slut vid Gävle, Vi HAR däremot den finaste naturen i HELA Sverige. Och de bästa hockey, fotboll, skidåkare kommer från Norrland.
Jag menar alltså, flera miljoner myggor kan ju inte ha fel..

Kommentarer
Postat av: Thomas tjej Emma :)

hej.. glottat på din blogg lite.. alltid kul med en massa bilder! antar att det är du som är malin som thomas "msnar" med ibland? :)

tänkte bara säga att jag är från södra sverige och ni har faktiskt inte den finaste naturen.. :( ni har typ tre sorters träd och mycket är igenväxt.. fjällen är vackrare än kustlandet men där är man ju inte mest.. men ni producerar många bra idrottsmän och kvinnor det får jag ge dig!

att gubbjäveln får rita korvar med gävle på teve är ju ganska illa! men jag skrattade högt då jag läste ditt inlägg så nått gott kom det ju ur det..

ha en nu en störtfin sommar!

2008-06-03 @ 12:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0