den där räkan

men tjena, vem tror ni är mest grisskär i sverige idag? Jag!
Snygga soleksem har jag oxå, prickig som en korv.

Men det var egentligen inte det jag hade tänkt berätta för er.

Jag gjorde nämligen årets fynd på returcentrum i vännäsby.
Förra året då jag och Fredrik drog flyttlasset till umeå for vi runt hela stan i jakt på ett matbord. Vi visste exakt vilket vi ville ha (eftersom vi skulle härma nicke). Hur som helst fanns inte bordet nånstans och vi gav upp,
tog ett gammalt skruttbord som man inte vågar visa för någon utan duk och som man knappt får in stolar runt.
MEN idag, på returcentrum i vännäsby står det där bordet. Visseligen med små skönhetsfel, men det var det bordet.
Så jag slog till, 200 kr. Kunde det bli bättre lixom?
Så ikväll har jag och pappa slipat skivan och oljat den ist. Så nu är den som ny.
Jag är lycklig, och fredrik är lycklig. Vi har ju blivit med bord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0