Vuxenpoäng

Jag sitter och tittar på lyxfällan. Det är ett bra program, vilket MÅNGA skulle behöva se på.
Jag tycker att jag är väldigt ekonomisk/snål beroende på hur man ser på saken. Jag köper
det jag vill, men hoppar över att gå på typ restaurang ofta. Inte så konstigt, men så fungerar jag. Det värsta jag vet är att ha 0 kr kvar på kontot innan nästa lön kommer. Det har aldrig hänt än så länge. Och jag hoppas det aldrig kommer hända heller.

Vars jag vill komma med det här inlägget är att jag håller på göra en budget för min skoltid det kommande året. Jag kommer vara fattig, det vet jag, men jag måste också veta hur mycket jag har att röra mig med varje månad EFTER att jag betalat räkningar och lagt undan till mat.
Det låter vuxet va?
Sen håller jag även på att planera lite julklappar. Ja, jag gör det redan nu. För tänk på fetsmällen som kommer i December/Januari. ALLA fyller år då! Mamma, pappa och lillebror. Alltså planerar jag det redan nu. Väldigt smart av mig.

Nu känner jag mig duktig, och får kanske till och med sova gott. Om john blund nu tillåter det efter förra nattens sovmarathon.



Bara för att jag pratar så mycket om jul så bjuder jag på ett kort från julaftonsmorgonen förra året hos farmor och farfar. Fint va?

Kommentarer
Postat av: Kusin Sara

Åh, vilken fin bild!!

2008-08-20 @ 20:54:51
Postat av: Pia

Du är så klok, och ekonomisk!

Jag lyxfällan är en bra program, Im lovin it!

Man lär sig en heldel! ;)

2008-08-28 @ 17:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0